- 1. Gdzie mieści się siedziba portalu CAR ARENA i czy ma inne oddziały w Polsce?
- Siedziba firmy mieści się w Baranowie k/Poznania, przy ul. Budowlanych 7. CAR ARENA nie posiada oddziałów w kraju i za granicą.
- 2. Kto może kupować pojazdy na aukcjach CAR ARENA?
- Uczestnikiem licytacji może być każdy, kto pomyślnie przeszedł proces rejestracji i został dopuszczony do aukcji. Mogą to być zarówno podmioty gospodarcze jak i osoby fizyczne. Jednak osoby fizyczne nie mają dostępu do aukcji przeznaczonych wyłącznie dla podmiotów gospodarczych (aukcje te oznaczone jako B2B).
- 3. Czy do udziału w licytacjach wymagana jest wpłata wadium, a jeżeli tak, to w jakiej wysokości?
- Nie ma obowiązku wpłaty wadium-warunkiem dopuszczenia do uczestnictwa w aukcji jest prawidłowa rejestracja poprzez witrynę internetową www.cararena.pl. Rejestracja jest jednorazowa i umożliwia dostęp do wszystkich aukcji zgodnie z Twoim statusem konta.
- 4. Jak przebiega rejestracja na portalu?
- Podaj swoje dane wymagane do założenia profilu w zakładce “Załóż konto”. Po poprawnym wypełnieniu formularza należy zweryfikować konto przy pomocy systemu Blue Media. Proces weryfikacji danych rozpoczyna się w ostatnim kroku rejestracji, aby go wykonać należy kliknąć przycisk "Weryfikuj konto". Następnie przy pomocy systemu Blue Media, dokonać przelewu z konta bankowego, które zostało zarejestrowane na te same dane, które zostały podane w procesie utworzenia konta na CAR ARENA. Jeśli weryfikacja danych będzie zgodna, aktywujemy Twoje konto i będziesz mógł korzystać ze wszystkich funkcjonalności portalu. Aktywacja nastąpi maksymalnie w ciągu 24 godzin (dotyczy dni roboczych) po poprawnej weryfikacji danych przy pomocy systemu Blue Media. O tym fakcie poinformujemy Cię w wiadomości e-mail przesłanej na adres, który zamieściłeś w formularzu rejestracyjnym. Wpłata weryfikacyjna zostanie zwrócona na Twój rachunek w terminie do 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania środków na koncie Blue Media. Jeśli rejestrujesz konto jako pracownik firmy, powinieneś przesłać upoważnienie do reprezentowania firmy w zakresie licytacji i zakupu pojazdów na CAR ARENA. Jeżeli siedziba Twojej firmy znajduje się poza granicami Polski, nie wykonujesz przelewu weryfikacyjnego. Poprosimy Cię jednak o przesłanie dodatkowych dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności.
- 5. Czy rejestracja na portalu jest bezpłatna?
- Rejestracja w serwisie aukcyjnym CAR ARENA oraz udział w aukcjach są bezpłatne. Jeżeli nie zakupisz pojazdu na aukcji - to nie ponosisz żadnych opłat. W przypadku zakupu pojazdu na aukcji - opłaty są naliczane zgodnie z Regulaminem i Cennikiem CAR ARENA
- 6. Czy licytowane pojazdy są sprawne technicznie?
- Do każdego pojazdu na aukcji jest załączona ocena stanu technicznego (wycena) opracowana przez niezależnych wykwalifikowanych specjalistów lub rzeczoznawców z zastosowaniem najlepszej ich wiedzy i posiadanych kompetencji. Wycena jest podstawowym źródłem informacji na temat stanu technicznego pojazdu i znajduje się w zakładce OPIS/WYCENA.
- 7. Czy mogę obejrzeć pojazd przed przystąpieniem do licytacji?
- Oględziny osobiste są możliwe wyłącznie w przypadku pojazdów, które mają podany na aukcji dokładny adres parkingu. Dodatkowych informacji na temat pojazdów udzielają pracownicy CAR ARENA.
- 8. Jak działa licytacja?
- Pojazdy licytować można na dwa sposoby: Bezpośrednie licytowanie przy użyciu przycisków 100, 200, 500, 1000, 2000: - uczestnik klika na przycisk, do którego przypisana jest odpowiednia kwota podbicia, - system otwiera nowe okno z prośbą o potwierdzenie oferowanej kwoty całkowitej (kwota wyjściowa + podbicie), - po akceptacji system przyjmuje ofertę uczestnika – tu uwaga – może się zdarzyć, że w międzyczasie za sprawą podbić innych uczestników aktualna cena za pojazd przewyższy ofertę wysyłaną przez uczestnika - w takim przypadku oferta nie zostanie przyjęta. Licytowanie przy użyciu Automatu: - Uczestnik wprowadza ręcznie maksymalną kwotę, do której chce licytować dany pojazd i klika USTAW, - jeśli uczestnik nie prowadzi w danej licytacji to automat wysyła ofertę w imieniu uczestnika (pod warunkiem, że ustawiona w automacie kwota jest wyższa od aktualnej ceny pojazdu, o co najmniej 100), - uczestnik w każdej chwili może wyłączyć automat wprowadzając kwotę „0” (zero), przy czym należy pamiętać, że usunięcie automatu nie cofa wysłanych w ten sposób podbić. Podbicia wykonane przez automat są w historii podbić specjalnie oznaczone: - oznaczenie „(a)” przy nazwie uczestnika oznacza, że dane podbicie zostało wykonane przez automat, - po najechaniu na konkretne podbicie dokonane przez automat pojawia się informacja „Automatyczne podbicie ustawione …” ze wskazaniem dokładnego czasu ustawienia automatu.
- 9. Co to jest cena wywoławcza, cena minimalna?
- Cena Wywoławcza oznacza ustaloną przez CAR ARENA cenę, od jakiej rozpoczyna się licytacja, przy czym może się ona różnić od ceny minimalnej. Cena minimalna oznacza ustaloną przez Dostawcę najniższą cenę, za jaką Dostawca zgadza się sprzedać Pojazd. Osiągnięcie tej ceny w wyniku będzie stanowić podstawę zawarcia umowy sprzedaży. Cena minimalna nie musi być podana do wiadomości Kupujących.
- 10. Nie mogę złożyć swojej oferty na aukcji. Dlaczego?
- -Jeżeli po zarejestrowaniu się nie masz możliwości licytacji, prosimy o sprawdzenie czy zostały spełnione wszystkie warunki niezbędne do wzięcia udziału w licytacji (patrz punkt „jak przebiega rejestracja na portalu”). -Jeżeli wszystkie warunki formalne zostały spełnione i dostałeś powiadomienie o pełnej aktywacji konta, prosimy o sprawdzenie czy został zaakceptowany „Regulamin aukcji”. Jeżeli Regulamin nie został zaakceptowany, należy się wylogować, zalogować się ponownie i zaakceptować Regulamin. - Jeżeli pomimo wykonania powyższych czynności w dalszym ciągu nie możesz złożyć swojej oferty na aukcji, prosimy o kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta CAR ARENA.
- 11. Kiedy wiadomo, że wygrałem licytację?
- Złożenie najwyższej oferty w licytacji sygnalizowane jest przez system komunikatem: 'Twoja oferta jest najwyższa!' Komunikat: 'Nie licytujesz lub Twoje podbicie nie jest najwyższe!' oznacza, że w licytację wygrywa inny Użytkownik. Potwierdzeniem wygranej aukcji jest email potwierdzający złożenie najwyższej oferty przesłany przez pracownika CAR ARENA po zakończeniu się aukcji. Pamiętaj, że wygrana aukcji nie jest równa z zakupem pojazdu. W zależności od rodzaju aukcji, akceptacja Sprzedającego może trwać do 2 dni roboczych. Sięgnij po więcej informacji na temat rodzajów aukcji oraz instrukcji - jak kupować i licytować.
- 12. W jakiej formie płacę za pojazd?
- Płatność za zakupione pojazdy odbywa się wyłącznie na podstawie dokumentu płatności przesłanego przez pracownika CAR ARENA.
- 13. Jak wygląda odbiór pojazdu?
- Odbiór pojazdu jest możliwy po zaksięgowaniu wpłaty za pojazd przez Sprzedającego. Potwierdzenie wpłaty oraz szczegóły odbioru ustalane są z pracownikiem CAR ARENA indywidualnie dla każdego pojazdu. Odbiór pojazdu odbywa się w lokalizacji wskazanej na aukcji. CAR ARENA może na zlecenie Kupującego wykonać odpłatna usługę transportu pojazdu do wskazanej lokalizacji - sięgnij po więcej informacji na temat dostępnych usług w CAR ARENA.
- 14. Czy mam prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?
- W przypadku rażących niezgodności pomiędzy stanem faktycznym a Ekspertyzą techniczną niezależnego rzeczoznawcy (rozumianych jako różnica przekraczająca 2000,00 zł netto) Nabywcy przysługuje możliwość zgłoszenia reklamacji z jednoczesnym odstąpieniem od nabycia pojazdu, najpóźniej w momencie podpisania protokołu wydania pojazdu. Reklamacja musi być sporządzona na piśmie, skierowana na adres CAR ARENA ([email protected]) i dołączona do protokołu wydania jako jego załącznik. W protokole wydania należy umieścić wszelkie informacje na temat przyczyn odstąpienia od nabycia pojazdu. Reklamacje będą rozpatrywane przez CAR ARENA nie później niż w ciągu 14 dni roboczych, licząc od dnia podpisania protokołu wydania pojazdu. Reklamacje nie będą przyjmowane i nie będą rozpatrywane po odbiorze pojazdu z miejsca postoju. Reklamacje nie będą brane pod uwagę, jeżeli dotyczą takich elementów pojazdów i maszyn jak: akumulator, układu klimatyzacji, zaśniedziałe tarcze hamulcowe oraz wszelkie inne usterki spowodowane długotrwałym postojem oraz wycofaniem pojazdu z użytkowania. Odbiór pojazdu przez Nabywcę jest jednoznacznie potwierdzeniem zgodności stanu rzeczywistego z ekspertyzą techniczną pojazdu i odbiorem pojazdu bez uwag. Portal CAR ARENA i Dostawca nie biorą odpowiedzialności za poniesione przez Nabywcę koszty logistyczne odbioru pojazdu ani inne utracone korzyści.
- 15. Co z pojazdami, które nie zostały sprzedane na aukcji? Czy będą wystawione ponownie? Czy cena zostanie obniżona?
- Pojazdy, które nie zostaną sprzedane będą sprzedawane w kolejnych licytacjach. Decyzją Dostawcy cena niesprzedanego pojazdu może ulec obniżeniu, pojazd niesprzedany może również zostać wycofany ze sprzedaży przez Dostawcę bez podania przyczyny.
- 16. Czy po zakończeniu aukcji można kupić pojazd bez licytacji (poza aukcją)?
- Wszystkie pojazdy są sprzedawane wyłącznie w drodze aukcji internetowej. Nie ma możliwości zakupu pojazdu poza aukcją.
- 17. Jakie są opłaty związane z zakupem pojazdu?
- Z zakupem pojazdu związana jest wyłącznie opłata prowizyjna za zakupiony pojazd. Informacja o opłacie zawsze zamieszczona jest na stronie licytacji pojazdu lub w Regulaminie aukcji po przejściu w wybrany pojazd.
- 18. Co oznaczają zapisy (* netto=brutto, VAT zw. z art.43 ust.1 pkt.2)
- Dla samochodów osobowych sprzedawanych na podstawie formy sprzedaży faktura VAT zwolniony rozróżniamy dwa przypadki: zwolnienie na podstawie ustawy i oraz zwolnienie na podstawie rozporządzenia: 1. W opisie podstawy zwolnienia występuje tylko art. 43 Ustawy o podatku od towarów i usług - nazwa skrócona faktura VAT zw art. 43 ust.1 pkt. 2 Konsekwencje dla Kupującego: zwolnienie tylko z VAT zw art. 43 ust.1 pkt. 2 daje możliwość odsprzedaży na VAT marża
- 19. Z jakich usług mogą skorzystać uczestnicy aukcji na miejscu?
- Na miejscu można skorzystać z szeregu usług, np.: zlecenie oceny stanu technicznego pojazdu, zlecenie dokonania drobnych napraw, wymiana akumulatora, zakup i wymiana opon, wymiana płynów eksploatacyjnych, myjni samochodowej, zlecenia transportu zakupionego pojazdu itp. Ponadto na miejscu można ubezpieczyć wylicytowany pojazd, skorzystać z oferty kredytowej lub leasingu. CAR ARENA może również pomóc w uzyskaniu atrakcyjnego finansowania zakupionego stoku samochodów oraz jego ubezpieczenia.
- 20. Czy do aktywacji konta konieczne jest przesłanie skanu dowodu osobistego?
- Nie. Pełna weryfikacja danych Użytkownika jest przeprowadzana na podstawie przelewu weryfikacyjnego dokonanego podczas procesu rejestracji (patrz punkt: 4. Jak przebiega rejestracja na portalu).
- 21. Kiedy mogę odebrać zakupione auto z parkingu CAR ARENA w Baranowie?
- Oględziny i odbiory pojazdów na placu CAR ARENA odbywają się: od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00. Zachęcamy jednak, aby przed odbiorem poinformować pracownika parkingu o chęci odbioru pojazdu, dzięki temu czas oczekiwania na odbiór skróci się do minimum.
- 22. Czym jest CARFAX?
- Dzięki CARFAX masz dostęp do historii oferowanych pojazdów. Aby uzyskać dostęp do raportu historii pojazdu, wystarczy kliknąć na logo CARFAX na stronie szczegółów pojazdu. Zostaniesz przeniesiony do raportu historii danego pojazdu. Korzystanie z raportów CARFAX na CAR-PORT / CAR ARENA jest bezpłatne. CARFAX udostępnia dane o pojazdach dla ponad miliarda samochodów całej Europy i USA. Więcej informacji na temat naszego partnera - CARFAX można znaleźć w zakładce Partnerzy.
- 23. Na moim koncie w zakładce Profil pojawił się status konta. Co on oznacza?
- Podczas procesu rejestracji konta na portalu, dokonujesz procesu weryfikacji konta przy pomocy systemu Blue Media. W przypadku pozytywnej weryfikacji twój status konta jest "Aktywny", co oznacza, że proces weryfikacji przebiegł pomyślnie i nadaliśmy już Ci uprawnienia do korzystania z wszystkich funkcjonalności portalu, o czym poinformowaliśmy Cię również drogą mailową. Co jeśli w profilu wyświetlają się inne statusy? Niezweryfikowany - weryfikacja nie rozpoczęta – taki komunikat na Twoim profilu pojawi się jeśli wypełniłeś formularz rejestracyjny ale nie przeszedłeś do procesu weryfikacji – możesz do niego powrócić z pozycji profilu klikając "Mój profil" -> Profil -> Weryfikuj. Oczekujący - w trakcie weryfikacji - taki status zobaczysz na swoim profilu, gdy wykonałeś przelewu weryfikacyjnego i proces jest w trakcie przetwarzania. O jego wyniku zostaniesz poinformowany drogą mailową w formie komunikatu o weryfikacji pozytywnej lub negatywnej. W sytuacji jeśli przerwałeś proces płatności generując dane do przelewu i logując się do banku - taki status również pojawi się na Twoim profilu - możesz go wznowić przechodząc do zakładki Mój profil -> Profil i kliknij "ponów weryfikację". Weryfikacja negatywna – jeśli Twoje dane z przelewu weryfikacyjnego nie są zgodne z danymi wprowadzonymi do formularza rejestracyjnego, możesz je poprawić na swoim profilu klikając w menu "Mój profil" -> Profil. Jak zatwierdzimy zmianę danych na Twoim koncie będziesz mógł wrócić do przelewu weryfikacyjnego. Zrobisz to w zakładce Mój Profil -> Profil -> Ponów weryfikację. Jeśli z jakiegoś powodu przerwałeś proces weryfikacji zanim wygenerowałeś dane do płatności i zalogowałeś się do banku – status "weryfikacja negatywna" również może się pojawić na Twoim profilu. Konieczne będzie wznowienie weryfikacji przechodząc do zakładki Mój profil -> Profil i kliknij "ponów weryfikację". Oczekujący - w trakcie weryfikacji przez operatora – jeśli jesteś osobą prywatną lub firmą z zagranicy – nie wykonujesz przelewu weryfikacyjnego. Możemy poprosić Cię o przesłanie dodatkowych dokumentów potwierdzających prowadzenie Twojej działalności. Jeśli taki status masz na swoim profilu, zaczekaj cierpliwie, aż aktywujemy Twoje konto. Czas aktywacji wynosi w tym przypadku 24 godziny (dotyczy dni roboczych) od momentu Twojej rejestracji. Powyższy status może się również pojawić na Twoim profilu jeśli prowadzisz działalność jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i nr konta z którego wykonałeś przelew weryfikacyjny nie widnieje na liście płatników VAT. W takim przypadku dane muszą zostać zweryfikowane przez nas manualnie. Weryfikacja pozytywna - oczekuje na aktywację – jeśli wykonałeś przelew weryfikacyjny i Twoje dane są zgodne – w ciągu 24 godzin od momentu pozytywnej weryfikacji (dotyczy dni roboczych) aktywujemy Twoje konto i będziesz mógł korzystać ze wszystkich funkcjonalności portalu. Jak aktywujemy konto otrzymasz potwierdzenie drogą mailową na adres wskazany we formularzu.